3D Camera Tracking

MayaMaya
I work on some part of promotion video for Mr.K.
I am in the middle of doing the camera tracking on 3D. It is the process for reproducing the movement of the camera of the live action with the computer when the image of the live action is composited to CG.
Now some software that realize this process are developed, however because of the particle of the video or the film, or the condition of filming, the existent software can not reproduce it perfectly.
In my generation, we have done it by ourself, so I keep doing the same way.
How you adjust the lens by the unit of the milli, trace the target or adjust the noise. That is the work of artisan, we call it.
when I am able to analyze it perfectly, The joy gives me goose skin.
Nowadays, I can not boast about it, but if you have problem with difficult tracking, please call me!

Kさんのお仕事で、PVのお手伝い。本日、3D上でカメラトラッキング中。
実写撮影された映像に、ComputerGraphicsを合成する際に、実写のカメラの動きをComputer上で再現するプロセス。
今や、コレ専用のソフトもいろいろ開発されているのですが、フィルムやビデオの粒子や、撮影状況によって、ソフトで完璧に再現できるものではないですね。 私たちの世代は、自力(?)でこのプロセスをやってきたもので、私は今でも自力。 レンズのミリ数の設定から、ターゲットの追跡の仕方から、ノイズの追加削除等。職人技です。 ばっちり、解析できた時は鳥肌立つほど嬉しい!
今どき自慢できる話でもありませんが、、、 難しいトラッキングの際はご一報を!

3 thoughts on “3D Camera Tracking

  1. アレ、かなり簡単ですよね。 あの簡単さは素晴らしいです。Maxにも、その手の機能があるんですか?

  2. Maxではあまり聞きませんね。その辺はMAYAの方が自由度が高いです。でもブージュはすばらしい。

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